Gastvrijheid loont!

Gastvrijheid loont!

Gastvrijheid is niet alleen belangrijk voor de horeca. Integendeel. Iedere organisatie, uit welke branche ook, heeft belang bij gastvrijheid. Want gastvrijheid loont!

  • Voor de horeca zijn dat de bijvoorbeeld reviews, de bezettingsgraad en het aantal herbezoeken.
  • Voor overheidsorganisaties is dat de score op kwaliteit van de dienstverlening, of het (lage) aantal klachten.
  • Onderwijsorganisaties zien hun resultaten terug in de onderwijsmonitor met o.a. slagingspercentages, maar ook getallen over het leerlingenverloop.
  • Detailhandel ziet het aan meer omzet, doordat meer klanten (terug)komen. Maar ook aan de reviews over hun afhandeling via de webshop.
  • In de zorg is de ‘Zorgkaart Nederland’ een belangrijke graadmeter voor de ervaren kwaliteit. Veel ziekenhuizen en andere zorginstellingen werken alĀ  met reviews en gebruiken deze voor het verbeteren van hun kwaliteit en gastgerichtheid.
  • In de zakelijke dienstverlening is het ook steeds gebruikelijker om met reviews te werken, of andere waarderingssystemen.

Kortom: Gastvrijheid betaalt zich uit in meer omzet, tevreden gasten en trotse medewerkers.

Wanneer organisaties het voor elkaar krijgen hun score op de reviews te verhogen, leidt dat automatisch tot meer omzet. Goede reviews zorgen voor vertrouwen in de kwaliteit van de organisatie en daarmee voor de aantrekkelijkheid voor de gasten.

Om uiteindelijk tot structurele verbeteringen te komen is een ‘cursus klantvriendelijkheid’ niet genoeg. De hele organisatie moet doordrongen zijn van het belang van gastvrijheid. Iedereen draagt bij aan die uiteindelijke gastbeleving. Wanneer in die gehele keten onderdelen achterblijven, lukt het niet om de gast maximaal tevreden te stellen. Hoe vriendelijk de ober zijn werk ook doet, wanneer de keuken een lage kwaliteit levert, wordt het nooit een 10!

Gastvrijheid.Symion doet grondig onderzoek dat leidt tot een rapportage met concrete conclusies en aanbevelingen die er toe doen. Het implementeren van de aanbevolen actiepunten helpt jouw organisatie structureel te verbeteren. Je gasten zullen het verschil ervaren!